هایپر سورس

مرجع کاربردی برنامه نویسان ایـــرانی

مراقب چشمان خود باشید - ویژه کسانی که با رایانه زیاد کار میکنند + راه کار درمانی


شاید دیدن این پست در این سایت کمی عجیب بنظر برسد

!
ولی چون خودم یکی از کاربرانی هستم که روزی 8 الی 10 ساعت پشت سیستم هستم و به امور خسته کننده چشم مثل برنامه نویسی و ... مشغولم ، خواستم این پست رو بنویسم تا کسانی که بیش از حد با سیستم سرکار دارند ، این مطلب را نیز بخوانند
پس لطفا برای سلامت چشمان خود این مطلب را بخوانید

یادتان باشد سلامت چشمان شما مهمتر از کد نویسی است و لذا برای کد نویسی و کار با رایانه به چشمان خود نیاز دارید

محافظت از چشم,چشم,کار زیاد با رایانه,رایانه,بیماری چشم,مراقبت از چشم ها
البته درست نیست همیشه هم کامپیوتر را مقصر بدانیم. تماشای بیش از حد تلویزیون، مطالعه بیش از حد و در محیطی نامناسب (نور ناکافی و فاصله نادرست کتاب یا مجله از چشم) هم می‌تواند سبب بروز چنین مشکلاتی شود.

 

این عوارض چشمی چگونه اند؟

افرادی که مدت زیادی را جلوی صفحه مانیتور می‌نشینند، معمولا با عوارض چشمی چون خستگی چشم‌ها ، آبریزش چشم، خارش، تاری دید ، دوبینی، سرگیجه، حالت تهوع، قرمزی و سوزش چشم، تغییر در درک رنگ‌ها و نیز سردرد روبه‌رو می‌شوند.

 

چرا چشم ها خسته و بیمار می شوند؟

استفاده طولانی‌مدت از چشم‌ها در یک فاصله ی ثابت، باعث خستگی آن ها می‌شود. ساختار چشم انسان به طور طبیعی به‌ گونه‌ای است که بیشتر برای مشاهده اشیای 6 متر به بالا تعبیه شده و برای مشاهده آن ها در فاصله نزدیک‌تر، فشار زیادی به ماهیچه‌های چشم وارد می‌شود.

چشم‌های انسان عادت دارند تا بسیار راحت روی اشیای دور و نزدیک متمرکز شوند، به همین دلیل احتمال خستگی ماهیچه چشمی که روی کاغذ و صفحه مانیتور متمرکز شده است، وجود دارد. همچنین ماهیچه‌های چشم، از تغییرات نور یا درخشندگی یا از تغییر مسیر دید بین صفحه نمایشگر و نوشته‌های در حال حروفچینی خسته می‌شوند و به دلیل جابه‌جایی زیاد کلمات، چشم به مرور قدرت تطابق خود را از دست می‌دهد.

افرادی که دارای اختلالات انکساری اصلاح نشده هستند، بیشتر در معرض خطرند.

همچنین محیط کار نباید خیلی پر نور یا تاریک باشد تا به چشم فرد فشار وارد نشود.

مشکلات چشمی ناشی از کار با رایانه بیشتر بر اثر تماس طولانی‌مدت با صفحه مانیتور، کاهش تعداد پلک‌زدن‌ها، نور کم محیط، وضعیت نامناسب قرار گرفتن در مقابل رایانه و خیره شدن بیش از حد به مانیتور ایجاد می‌شود.

به‌ طور طبیعی در زمان مشاهده تلویزیون یا نمایشگر رایانه، خود به خود تعداد پلک‌زدن کاهش می‌یابد، به ویژه اگر در محیطی خشک و گرم قرار داشته باشید، باعث خشک شدن مخاط چشمی می‌شود.

 

راه های مراقبت از چشم ها کدامند؟

در هر صورت امروزه استفاده از رایانه رو به افزایش است و بهتر است نکاتی را در رابطه با حفاظت از چشم‌ها در برابر صفحه نورانی آن بدانیم:

 

1- به چشمانتان استراحت دهید

متخصصان توصیه می‌کنند بیش از حد به چشمان خود فشار وارد نکنید و ساعت‌های زیاد و طولانی به صفحه نمایش کامپیوتر خیره نشوید. چون همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس کمی هم به فکر چشم‌هایتان باشید و به آنها استراحت دهید.

اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده طولانی‌مدت از کامپیوتر هستید، این نکات را در نظر داشته باشید:

پس از هر یک ساعت کار با کامپیوتر و نگاه کردن به صفحه نمایش، به چشم‌های خود استراحت بدهید. برای این کار بهتر است به نقطه‌ای در دور دست خیره شده یا به دورترین نقطه اتاق نگاه کنید. مطمئن باشید، نشستن و خیره شدن به صفحه نمایش برای ساعت‌های طولانی و پشت سر هم، می‌تواند در درازمدت عوارض نامطلوبی برای چشمان شما داشته باشد. همچنین بهتر است هر چند دقیقه یک بار کمی جهت نگاه و تمرکز خود را تغییر داده و به سمتی دیگر نگاه کنید.

پزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های چشمی، پس از هر 10 دقیقه استفاده از رایانه، پلک‌های خود را به هم بزنید و مدتی به یک نقطه دیگر خیره شوید تا خستگی چشم ها از بین برود. هر چند در این زمینه سفارش شده است که از مانیتورهای جدید به خاطر ساختار بهتر و اشعه کمتر استفاده شود.

 

2- از اشک مصنوعی استفاده کنید

هر وقت احساس کردید چشمانتان خشک یا قرمز شده، از قطره‌های اشک مصنوعی استفاده کنید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که استفاده نامناسب از هر نوع دارو می‌تواند خطرناک باشد.

 

3- ورزش چشم را فراموش نکنید

کمی هم به چشمان خود ورزش دهید، چون چشم هم ورزش‌های خاص خود را دارد که نیاز است پس از ساعت‌های طولانی کار با کامپیوتر انجام شود. می‌توانید چند بار پشت سر هم پلک‌ها را باز و بسته کنید. همچنین خوب است پلک‌ها را برای چند ثانیه بسته و سعی کنید چشم را در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن بچرخانید تا فشار روی چشم کاهش یابد. البته این کارها را باید حداقل سه بار در طول مدت کار خود انجام دهید.

 

4- آب کافی بنوشید

آب کافی بنوشید تا آب لازم بدن و در نتیجه رطوبت چشم‌ها حفظ شود.

حتما در رژیم غذایی روزانه خود مواد غذایی مورد نیاز برای تقویت بینایی را بگنجانید. اسفناج و سبزیجات دارای برگ سبز، منبع خوبی از کاروتنوئید بوده و به حفاظت از چشم ها در برابر آفتاب کمک می‌کنند. سویا نیز سرشار از پروتئین و ویتامین E است که برای سلامت چشم‌ها مفید است. سبزیجات زردرنگ مانند هویج و کدو حلوایی نیز حاوی ویتامین های A، C و E و بتاکاروتن هستند که در تقویت بینایی موثرند.

 

5- خیار روی چشم‌تان بگذارید

در پایان یک روز کاری خسته‌کننده که به ناچار چشم‌هایتان نیز خسته شده، بهتر است یک برش خیار روی چشم‌های خسته گذاشته و با این کار به آرامش آن کمک کنید. اگر خیار اندکی خنک باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

به خاطر بسپارید بینایی نعمت بزرگی است که نباید به راحتی آن را از دست داد. چنانچه کار شما به استفاده ی دائمی از کامپیوتر وابسته است، بیشتر مراقب باشید تا بتوانید همیشه با چشمانی سالم، کار و زندگی‌تان را ادامه دهید.

همچنین به این نکات توجه ویژه کنید

شدت نور ها را کمتر کنید

شما میخواهید صفحه مانیتورتان روش ترین چیز در اتاق باشد یا تنها چیز روشن در اتاق باشد یعنی لامپ های بالای سرتان را خاموش کنید. اطمینان حاصل کنید از روی میزتان نور غیر مستقیم به چشمتان تابیده شود. به هرحال باید در اتاق جاهایی هم روشن باشد.

تابش های خیره کننده را کاهش دهید

تابش خیره کننده یا glare معمولا به این معناست که یک نقطه از مانیتور روشن تر از بقیه ی جاهاست و در این شرایط چشم ها نمی تواند با این شدت از روشنی کنار بیاید. باید از مانیتورهایی استفاده کنید که این امکان را دارند تا به چشم های شما آسیب نرسانند یا اگر با مانیتور خودتان راحت هستید جایی آن را قرار دهید که از پنجره دور بماند.

تابش نور آبی را به حداقل برسانید

باید قطعا دو سه ساعت قبل از خواب خودتان را از معرض نور آبی در امان نگه دارید. که می تواند به ساختار چشم آسیب جدی وارد کند. در طول روز هم می توانید از برنامه flux استفاده کنید که قابلیت این را دارد که نور مانیتور را با نور فضا تطبیق دهد.

Screen-Shot-2014-04-03-at-5.40.11-PM-520x606


برای دانلود این نرم افزار با لینک مستقیم کلیک کنید

(حجم 530 کیلوبایت)
رمز فایل : www.hypersource.ir

قانون ۲۰-۲۰-۲۰ را دنبال کنید

هر ۲۰ دقیقه از مانیتور چشم بردارید و به یک شی در فاصله ۲۰ فوتی به مدت حداقل ۲۰ ثانیه خیره شوید.

محیط کارتان را مهربان با چشمانتان آماده کنید

بیشتر ما سیستم میزی اشتباهی داریم که من به خاطر آن احساس گناه می کنم. بیشتر دوست دارم در حال استفاده از کامپیوتر قوز کنم اما این حالت نشستن مناسب نیست.

Screen-Shot-2014-04-03-at-5.40.19-PM-1024x732-520x371

ویتامین آ مصرف کنید

شبکیه ی چشم در حضور ویتامین آ پردازش می شود و برای شبکیه ضروری ست که وقتی نور دریافت می کند ، rhodopsin عملیاتش را انجام دهد. برای یک فرد عادی روزانه ۷۰۰ تا ۹۰۰ میکروگرم لازم است. سیب زمینی هویج سیزیجات برگدار همگی ویتامین آی بسیاری دارند.

به ناله ی چشم هایتان گوش کنید

اگر چشم هایتان خسته شده اند دلیلش خسته کنندگی کارتان نیس بلکه شما خسته اید. سعی نکنید خستگی چشم هایتان را نادیده بگیرید چون مثل بقیه ی نقص ها با نادیده گرفتنش بهبود نمی یابد. اگر در چشم ها فشار حس می کنید یا سردرد دارید بهتر است کمی استراحت کنید. برای ده بار به آرامی پلک بزنید تا چشم هایتان مرطوب شوند یا می توانید الگو هایی را با چشم دنبال کنید یا دست هایتان را گود کنید و روی چشم ها قرار دهید. این کار برای آن ها تنوع ایجاد می کند و باعث آسودگی چشم ها می شود.

پیشنهادات کوچک برای چشم ها

مرتب چشم هایتان را چک کنید تا آمار سلامتیتان را کاملا در دست داشته باشید. هرگونه تغییر در توانایی بینایی تان را یادداشت کنید. همچنین می توانید از عینک های کامپیوتری استفاده کنید ولی چک کردن قدرت بینایی به شما ثابت می کند آیا به همچین وسیله ای نیاز دارید یا خیر.باید زمانی را که در فضای باز هستید از عینک آفتابی استفاده کنید.

آیا این تذکرات بیش از اندازه هستند؟ به نظرم هرکاری که می تواند به بینایی کمک کند را باید حداقل یکبار امتحان کرد.

همه ما میخواهیم سخت کار کنیم اما نباید سلامتی را در پی آن از دست داد. متنی که خواندید هم فرصت کار کردن به شما می دهد هم از چشم هایتان محافظت می کند!


pet prescription discount card click cialis discount coupons
kamagra gél kamagra vélemények kamagra ára
risperdal avis warpedfish.co.uk risperdal avis
cialis cvs coupon cialis cheap cialis

توجه :

بنا به درخواست کاربران عزیز وبسایت، گروه برنامه نویسی و طراحی راه اندازی کردیم که امیدواریم جایی برای به اشتراک گذاشتن دانسته ها،تجارب برنامه نویسی و طراحی کاربران باشد.
جهت عضویت اینجا در گروه اینجا کلیک کنید .


نام محصول : مراقب چشمان خود باشید - ویژه کسانی که با رایانه زیاد کار میکنند + راه کار درمانی خرید
قیمت : 0 تومان بعد از پرداخت به صفحه دانلود هدایت خواهید شد
اگر میخواهید لینک دانلود را در ایمیل خود نیز داشته باشید ، ادرس ایمیلتان را هم وارد نمائید

    
در صورتی که سوالی راجع به این آموزش دارید در بخش نظرات همین پست مطرح و از ارسال ان از بخش ارتباط با ما خود داری نمائید
در صورتی که تمایل دارید بعد از درج اخرین پست در این زمینه از طریق پیامک اگاه شوید ، شماره خود را در باکس زیر بنویسید
نام شما (فارسی)
شماره موبایل
موضوع ها
در صورت امکان برای ثبت شماره خود ، از خطوط ایرانسل استفاده نمائید ، در صورتی که در خطوط همراه اول پیامک های مارا دریافت نمیکنید ، دلیل ان میتواند تلقی شدن پیامک های اگاه سازی ما از نوع تبلیغاتی توسط اپراتور شما و عدم ارسال ان در به شما باشد (این امر مواقعی اتفاق میافتد که دریافت پیام های تبلیغاتی از طرف شما یا اپراتور بلاک شده باشد)
نویسنده : ParSa رتبه کاربر : تعداد پست های کاربر : 156 این کاربر تا به حالا توسط 0 کاربر مورد تقدیر و تشکر واقع شده پیام نویسنده :


عادل پارسا هستم کارشناس مهندسی نرم افزار
کار برنامه نویسی رو از سال 86 با زبان C شروع کردم و الان بیشتر از 6 ساله که بصورت حرفه ای در زمینه طراحی وب ، برنامه نویسی ویندوز ، وب ، ربات های وبگرد و ... فعالیت دارم

فعالیت و مهارت ها :

Asp.Net MVC C# / C/C++ Android Programming (Java)
Css3 & Html5 Js & Jquery Advanced Ajax Bootstrap & ResponsiVe Design
Reporting Tools SEO Sql Server SQLite



هم اکنون نـــظر بدهید
نظر دهید
   
  
 
 
   


ارتباط با ما

double click for close / دوبار کلیک برای بستن پنجره